Nadine Noordam niet naar EK 2015 in IJsland
donderdag 16 april 2015

Oranje vrouwen onder 17 jaar heeft zich dinsdag niet gekwalificeerd voor het EK 2015. Het EK wordt van 22 juni tot 4 juli op IJsland gespeeld.

In Ierland werd vanmiddag de laatste kwalificatiewedstrijd in eliteronde groep 2 (van 6 groepen) met 2-0 van Engeland verloren.

Nadine Noordam (Jong ADO Den Haag Vrouwen en ex-S.V. Honselersdijk) begon in het Saint Colman’s Park Stadium in Cobh voor het eerst dit elitetoernooi in de basis.
Ze miste bij een 1-0 stand direct na rust nog een kans.
Tien minuten voor tijd werd het 2-0.

Vorige week donderdag werd in hetzelfde stadion met 5-1 van Hongarije gewonnen. Noordam viel in de 52e minuut in (bij de 2x40 minuten wedstrijd).

Afgelopen zaterdag werd doelpuntloos gelijkgespeeld tegen gastland Ierland. Noordam viel toen in het Turner’s Cross Stadium in Cork al in de 18e minuut in.

Oranje moest de afsluitende wedstrijd van Engeland winnen om het EK te halen. Nederland en Ierland stonden tot de laatste speeldag op 4 punten; Engeland had er 3. De 6 poulewinnaars en de beste nummer 2 plaatsen zich voor het eindtoernooi. Oranje kwam daar niet meer voor in aanmerking.

Ierland, dat 0-0 tegen Hongarije speelde, eindigde in groep 2 op de 2e plaats. Oranje werd uiteindelijk 3e.

Voor Noordam zou het het eerste eindtoernooi in haar nog prille loopbaan zijn geweest. Ze heeft wel al meerdere jeugdinterlands op haar naam staan.

Condubouw