Plezier & Respect: Het stappenplan melden bij S.V. Honselersdijk.
donderdag 4 december 2014

De commissie Plezier & Respect richt zich op preventieve acties binnen onze vereniging. We hebben een ‘’stappenplan melden’’ ontwikkeld, zodat het voor spelers, ouders en begeleiding helder is naar wie je toe kunt, als er iets aan de hand is.

Dit stappenplan laat zien wie je kunt aanspreken. Voor de meeste spelers en ouders is dit niet nodig, maar het stappenplan geeft wel duidelijkheid voor iedereen.

Er is ook een versie ontwikkeld voor andere verenigingen, zodat het duidelijk is hoe S.V. Honselersdijk reageert op wangedrag en/ of incidenten van leden van onze vereniging.

Stappenplan melden bij S.V. Honselersdijk

Wat kan jij zelf doen?

1) Als het niet naar je zin gaat, probeer je het eerst zelf op te lossen met de ander.

2) Als dat niet lukt, vertel je het aan de trainer/ leider. Je probeert het met elkaar op te lossen.

3) Als je er niet met de trainer/ leider uitkomt, dan kun je met je ouders naar de hoofdleider.

4) De hoofdleider gaat in gesprek met de ouders en werkt aan een oplossing voor alle partijen.

5) Als de hoofdleider niet tot een oplossing kan komen, gaat de hoofdleider in gesprek met de commissie plezier en respect. De commissie heeft een adviserende rol.

Commissie Plezier & Respect
Ilse Prins