KMD - S.V. Honselersdijk 2-1
zondag 23 november 2014

S.V. Honselersdijk begon zoals we gewend zijn met een aanvallende opstelling en met Pawel Rubin in de spits. Na een aantal teleurstellende wedstrijden bleek deze week in een vriendschappelijke wedstrijd, dat S.V. Honselersdijk het net zeker wel wist te vinden. We zagen vervolgens tegen de lijstaanvoerder dat een gelijkspel erin zat. Zeker op basis van de eerste helft, waarin een strijdend S.V. Honselersdijk de betere ploeg was en KMD het op de counter liet aankomen. S.V. Honselersdijk startte fel met het storen van de opbouw. Dit leidde al in de vierde minuut (?!) tot een gele kaart na een op De Strijphort te horen kreet. De kansen voor S.V. Honselersdijk lagen in deze wedstrijd in de eerste helft, met een vrije trap rond de zestien en aantal aanvallen over de flanken. Waarvan de mooiste in de 14e minuut plaatsvond met een kopbal van Pawel Rubin, die helaas werd gekeerd door de keeper. De voorzet op maat was van Nick Peeters.
De tweede helft begon KMD feller aan de wedstrijd en dat leidde al in de 46e minuut tot de 1-0. Een zware tegenvaller en een les in scherpte. De 1-1 liet echter niet lang op zich wachten. In 50e minuut volgde na een overtreding op Pawel Rubin de vrije trap van Tim v.d. Meer, die bij de tweede paal door Rico Kok werd ingekopt (op foto 5 kruipt de niet zichtbare Rico achter de verdediging van KMD langs). Tot de laatste tien minuten werd S.V. Honselersdijk niet meer gevaarlijk. Het was KMD dat de wedstrijd naar zich toe trok en diverse kansen en ook drie gele kaarten kreeg. Keeper Tom van Schie stond zijn mannetje met diverse goede reddingen. In de 83e minuut was echter ook onze keeper kansloos op de lage schuiver: 2-1. De wissels van KMD maakten het verschil. S.V. Honselersdijk trachtte ook met wissels nog een gelijkspel mee naar huis te nemen. Kansen leverde dat helaas niet op. Wel een doelpunt in de overtime. Volgens de kenners was dat geen buitenspel, maar die staan niet in het veld...
De eerste helft biedt S.V. Honselersdijk perspectief voor de volgende wedstrijden. De punten kunnen niet uitblijven.

Opstelling
Tom van Schie, Rico Kok (65 Bryan de Brabander), Michel van Giesen, Marcel Bruggeling (A), Tom Lobert (84 Rutger Opperman) , Loek Grootscholten (geel), Tim van der Meer (geel), Ralph Heskes, Branco Kok (85 Nick van Ree), Pawel Rubin (geel), Nick Peeters

Zoomin'