BHV'ers of EHBO'ers wekelijks aanwezig op ons sportpark
maandag 17 november 2014

‘Naam en telefoonnummer’ zijn al voldoende om vrijwilliger. Binnen onze club staat ‘Plezier en Respect’ hoog in het vaandel. ‘Veiligheid’ en ‘goed voor elkaar zorgen’ is hier een belangrijk onderdeel van.

Ondanks het feit dat we op een sportieve wijze het spelletje voetbal met elkaar proberen te spelen, zit een ongelukje in een klein hoekje. Een speler kan tijdens de wedstrijd (meestal onbewust) geblesseerd raken. In zo’n geval is het belangrijk dat er snelle en juiste zorg geboden wordt. Ook wel ‘Eerste Hulp Bij Ongelukken’ genoemd.

Vanuit de vereniging zijn wij verplicht om tijdens de wedstrijden een EHBO'er/ BHV'er standby te hebben staan. Hiermee wil ik zeggen dat je als EHBO'er/ BHV'er niet verplicht bent om de gehele tijd in een EHBO ruimte te moeten vertoeven, maar dat je middels het achterlaten van je 06-nummer tijdens calamiteiten oproepbaar bent.

Ja, je leest het goed….. je kan dus gewoon tijdens je ‘bereikbaarheidsdienst’ de thuiswedstrijd van je favoriete speler kijken, want de ervaring leert dat je 49 van de 50 keer niet wordt opgeroepen.

Al vele jaren hebben we een trouwe groep EHBO'ers binnen de vereniging onder leiding van een ongetwijfeld voor u bekende coördinator ‘Dolf Joling’. Hij zorgt er al vele jaren voor om het EHBO-rooster wekelijks rond te krijgen. Echter hebben we voor deze belangrijke post extra handen nodig en wellicht zijn dat uw handen!

Het is een gegeven dat bedrijven tegenwoordig ook verplicht zijn om BHV'ers in huis te hebben. EHBO is hier een onderdeel van. Ik ben er daarom van overtuigd dat er tijdens thuiswedstrijden veel BHV-ers langs de lijn staan. Graag zouden we daarom als vereniging graag gebruik willen kunnen maken van al deze EHBO'ers en BHV'ers die elke week langs de lijn staan.

Mag ik rekenen op uw aanmelding?
Het is heel eenvoudig:

1. U loopt binnen bij de commissiedienst (na de trap naar boven, gelijk links de eerste kamer, meldt u aan en pakt een heerlijke kop koffie.

2. Schrijf op een briefje uw naam en 06 nummer en de tijd dat u aanwezig bent op het sportpark.

3. EHBO-gevallen melden zich altijd (indien mogelijk) bij de commissiedienst. De commissiedienst neemt contact met je op. En als vele ‘bezoekers/ leden/ouders’ zich hier nu voor aanmelden, dan bent u vast en zeker niet alleen en heeft u grote kans dat u zelfs 10 van de 10 keer niet opgeroepen gaat worden.

4. Wanneer u het park (eerder dan gepland) verlaat, kunt u zich weer afmelden bij de commissiedienst.

Kortom, een kleine moeite die een zeer grote bijdrage levert aan het welzijn en de veiligheid van alle mensen die op dat moment bij S.V. Honselersdijk aanwezig zijn.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek