Week van de Jeugd weer een Grandioos Succes
maandag 20 oktober 2014

De spelers en trainers van de S.V. Honselersdijk senioren selectie hebben wederom training verzorgd voor alle jeugd teams, vanaf de laagste F-Junioren t/m de C1 Junioren op maandag 13 oktober en dinsdag 14 oktober. Wat vorig seizoen begon als een proef om te kijken of het zou bevallen, lijkt nu al vast in de agenda te staan bij deze jeugdspelers, begeleiders en ouders. Per jeugdteam was er 1 trainer of soms 2 trainers ingedeeld om de trainingen te verzorgen voor onze jeugd.

Maandag 13 oktober om 16:30 uur waren de 1e Selectie spelers met beide hoofdtrainers Piet en Frank al aanwezig om de F3, F2 en de F1 training te gaan geven. De jonge spelertjes, trainers en zelfs ouders kwamen enthousiast ons sportpark op en ze hadden er zin in, goede zaak. De 1e trainingen begonnen om 17:00 uur met een uitstekende opkomst. De opbouw van de trainingsvormen, alles met de bal, waren voor alle teams hetzelfde. Als warming-up 2 techniek vormen, waarbij functie technische vaardigheid, aanname, kaats, pass/trap, de rode draad was. Aansluitend was er een doorloopvorm, waarbij de spelers na het inspelen moesten door bewegen en konden besluiten met afwerken, scoren is natuurlijk leuk en belangrijk. Afgesloten werd er met een partij spel met veel plezier, inzet en beleving.

Na de F-junioren kwamen alle E-Junioren, die met evenveel plezier en beleving de trainingsvormen uitvoerden. Zelfs een klein buitje tussendoor kon de pret niet drukken. E5 trainer Steek improviseerde met een wedstrijdje latje schieten wat door Stan glorieus werd gewonnen. Hij schoot de bal 2x achter elkaar op de lat en won daarmee ook nog van de hoofdtrainer.

De C-junioren waren de laatste groep van de dinsdag en hier werd bij enkele teams nog een opbouw vorm extra toegevoegd, aangezien deze langer trainden. Ook bij de C5 t/m de C1 was de beleving en het plezier van de spelers en begeleiding te prijzen.

Dinsdag 14 oktober was de beurt aan alle D-Junioren. Dezelfde trainingsvormen werden weer uitgezet en konden door alle D-Junioren goed uitgevoerd worden. Het was leuk om te zien, dat je met een kleine aanpassing alle teams hetzelfde idee kunt meegeven. De selectie keepers namen de D keepers apart onder handen met succes. De dinsdag vloog ook voorbij en zo was de 2e Week van de Jeugd wederom geslaagd.

De selectie spelers en trainers willen hierbij de jeugdspelers bedanken voor de goede inzet en het plezier. We denken met deze trainingsvormen trainers en spelers een positieve impuls te hebben gegeven. Ook de trainers, begeleiders en ouders worden zeer bedankt voor de verleende hulp. De trainingsmaterialen, ballen, dopjes en hesjes waren keurig aanwezig waardoor we deze trainingen goed konden uitzetten en laten uitvoeren. Nogmaals iedereen bedankt en training geven, waarbij spelers met een lach op het gezicht de oefeningen uitvoeren met een goede beleving, geeft energie!

Iedereen succes met de komende competitie wedstrijden,
Namens alle spelers, begeleiders en trainers van de selectie S.V. Honselersdijk, Piet Boon.

Van der Meer verzekeringen