Seizoensopeningsfeest DCVH geeft nieuw elan
woensdag 15 oktober 2014

Het door Harrie van Paassen, Tom Brabander, Geert van Veen en Moek van der Meer van de businessclub van de S.V. Honselersdijk, ‘De Club van Honsel’ (DCVH), georganiseerde kennismakingsfeest met het verenigingsbestuur en de complete spelersselectiegroep (inclusief technische en begeleidingsstaf) eind vorige maand bij de Prins Groep aan de Bovendijk in Kwintsheul was zeer geslaagd. Overdag had het 2e nog een nipte nederlaag geleden en had het 1e erna nog een zwaarbevochten gelijkspel behaald, maar daar was op de dansvloer niets van te merken zo soepel als dat de heren zich bewogen op de klanken van DJ Bombastic. De vrouwen werden op een optreden van een Robbie Williams look-a-like getrakteerd. Aan hapjes en drankjes ontbrak het de hele avond niet.

Tussendoor nam DCVH-voorzitter Alex Prins de gelegenheid te baat om de organisatoren van het feest nader voor te stellen. “Op zo’n feest als dit vind ik dat belangrijk. Moek omschreef het al eerder op de verenigingswebsite kort en bondig: de voetballers ontmoeten de sponsors. Dan moeten de voetballers wel weten wie dat zijn.” Moek van der Meer moest bij voorbaat gniffelen toen Alex Prins het woord nam. “Toen Alex twee seizoenen geleden als voorzitter van DCVH aantrad hield hij tijdens de eerste bijeenkomst bij Beachline op het Beukelstrand van ’s-Gravenzande een lange speech van een lap papier om niets te vergeten. Dat duurde me te lang, moet ik eerlijk zeggen.” Prins: “Dit feest was ter vervanging van de bedrijfsbezoeken, die we als DCVH 1 x per 2 maanden bij elkaar organiseren. Dat voorstelrondje van de 4 organisatoren van het feest verving eigenlijk het bedrijfsbezoek. De mannen hadden ook weinig woorden nodig. Was het kort genoeg Moek?” Moek knikte bevestigend, waarna de muziek weer harder werd gezet en het feest tot in de kleine uurtjes van zondagochtend werd voortgezet. Het eerste ‘echte’ DCVH-bedrijfsbezoek is vrijdag 14 november bij KUBO in Monster. Mede-eigenaar Peter van der Kraan: “Ik verheug me er nu al op en hoop dat veel DCVH-leden zullen komen. Zo leren we elkaar als club ook beter kennen, wat niet onbelangrijk in het bedrijfsleven is.”

Onlangs diende het bestuur van DCVH de conceptbegroting 2014-2015 bij de leden in. Voorzitter Alex Prins: “Hieruit kan worden opgemaakt dat we er natuurlijk niet alleen voor de selectie-elftallen zijn. DCVH maakt bijvoorbeeld de aanschaf van trainings- en wedstrijdmateriaal voor de hele voetbalvereniging, het faciliteren van alle (thuis)jeugdtoernooien in binnen- en buitenland (bijvoorbeeld inschrijfgelden), het jaarlijkse G-voetbaluitje & het overige seniorentoernooi, en natuurlijk, in samenwerking met het verenigingsbestuur, de jaarlijkse Vrijwilligers Attentie (als bedankje voor hun inzet voor S.V. Honselersdijk) mede mogelijk.” Onlangs werd het 55e lid van DCVH verwelkomd. Prins: “Tuinbouwmakelaarsbedrijf Vollebregt Barten is gevestigd in Honselersdijk, dus zeker meer dan welkom bij onze club. Als zo vele andere leden van DCVH sponsort Vollebregt Barten de S.V. Honselersdijk ook al op een andere manier met bijvoorbeeld shirt- en bordreclame. Zaterdag tijdens het feest is selectiespeler Niels Bransen, die een eigen technisch installatiebedrijfje heeft, lid geworden. Dat is 56. Wij streven naar een ledenbestand van 60 bedrijven, dus als iemand met zijn of haar bedrijf nog lid wil worden, graag! Bij zo’n mooie vereniging en businessclub wil je toch horen?”

Prins Group