S.V. Honselersdijk verdiende meer
maandag 15 september 2014

In het nog prille seizoen stond vandaag een heuse derby op het programma en wel tegen onze buurman vv Naaldwijk. Net als S.V. Honselersdijk, speelde Naaldwijk verleden week, ook zijn eerste wedstrijd gelijk. Om toch in het spoor te blijven van de bovenste ploegen, kon de ploeg van trainer Piet Boon eigenlijk geen verlies permitteren. Maar in een spannende derby verloor het toch onverdiend met 0-1.

Eerste helft
De thuisploeg heeft nog steeds zijn draai niet gevonden. Waren het eerst de naweeën van de vakantie, nu heeft het elftal te maken met een handvol afwezigen. De laatste wedstrijden wordt er wel weinig weggegeven, maar met name het scorend vermogen laat het nog afweten. Een aantal routiniers zijn de laatste jaren vertrokken. De voorhoede is jong en beweeglijk maar mist nog de nodige ervaring.

Het eerste kwartier was voor S.V. Honselersdijk. Na 6 minuten had S.V. Honselersdijk op voorsprong moeten komen. Frank bediende Leon op maat in de diepte. Alleen op keeper Ton Verbakel leek het een koud kunstje, maar keeper Verbakel redde op knappe wijze (foto 1). In de 18e minuut weer een goede aanval. De verdediging van Naaldwijk werd weggespeeld en Branco kon vrij oprukken op links. Zijn voorzet was niet scherp genoeg en kon vrij simpel weggewerkt worden. Na een kwartier nam Naaldwijk de regie over. Mede door het, te gemakkelijk inleveren van de bal aan de tegenstander. Vooral bij corners en vrije trappen belandde de bal vaak in de handen van de naaldwijkse keeper Tom Verbakel, die deze wedstrijd uitgroeide tot de beste man van het veld.

In de 21e minuut was Naaldwijk dicht bij een doelpunt. Over de breedte werd de bal op rechts gespeeld op Aike van der Bos, die Rutger uitkapte. Maar keeper Tom van Schie redde knap de inzet. In de 35e minuut viel toch onverwachts een doelpunt aan Naaldwijkse kant. Een verre voorzet op Siebering werd in 1 keer op de slof genomen en onhoudbaar voor keeper Tom van Schie.

Tweede helft

De 2e helft was volledig voor S.V. Honselersdijk. Een fris spelend team liet Naaldwijk alle hoeken van het veld zien. Het enige wat ontbrak aan honselse kant was het scoren. Qua spelbeeld in de 2e helft, verdiende S.V. Honselersdijk te winnen. De gehele 2e helft werd met z’n allen geknokt voor een goed resultaat. Na een schot voorlangs door Nick Peeters en een verkeerde terugspeelbal aan Naalwijkse kant, waar Brian net niet van kon profiteren, was het in de 54e minuut bijna raak. Rutger speelde op snelheid, goed Nick Peeters aan, die na een aantal goede bewegingen op het doel schoot, maar echter de kruising raakte. Even later goed opkomen van Tom Lobert, die voorin Branco vrij zag staan. Branco haalde goed uit, maar de paal stond in de weg. In de 59e minuut een outbal van Rutger, die doorgekopt werd door Brian. De bal viel voor de voeten van Rico, maar zijn schot werd gered door de voet van keeper Verbakel (foto 2). Zo ging het maar door, de ene aanval na de andere volgde.

In de 64e minuut een voorzet van Rutger die via Branco wist te bereiken, maar het wordt eentonig, want weer zat keeper Verbakel er tussen (foto 4). In de 69e minuut een prima actie van Leon, die nu Branco in stelling bracht, maar keeper Verbakel op zijn weg vond (foto 5). In de 85e leek het doelpunt te vallen. Een strakke pass van invaller Marcel op de opkomende Tom Lobert. Een mooie voorzet volgde, waarop Brian met een snoekduik rakelings naast de paal kopte. Na 7 minuten blessure tijd, besloot de goed leidende scheidsrechter Broeckaert voor het einde te blazen.

Na afloop was de teleurstelling groot aan Honselse zijde maar, gezien de 2e helft kon men toch terug kijken op een hele goede wedstrijd.

Opstelling
Tom van Schie, Tom Lobert, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giessen, Rutger Opperman, Rico Kok (-80 Marcel Duijvesteijn), Leon de Brabander (geel), Frank Vellekoop, Branco Kok (-80 Nick van Rhee), Brian de Brabander, Nando Kok (-45 Nick Peeters)

Van Dijk Brouwer Installatietechniek