S.V. Honselersdijk niet door in de beker
zondag 31 augustus 2014

Een verder bekeravontuur zit er weer niet in voor S.V. Honselersdijk. De 4e klasser Te Werve dwarsboomde de ploeg van Piet Boon naar de volgende ronde. De Dijk verloor met 2-1. In deze sportieve wedstrijd werden ook 5 Dijkenaars met geel geboekt door de zeer matig leidende scheidsrechter Ferreira.

Eerste helft
Vooraf moest rekening gehouden worden met deze ploeg. Het won maar liefst met 13-1 van Kethel Spaland. Gezien het spelbeeld, was het ook een hele goede tegenstander. Het elftal bezit een aantal vrij technische, behendige middenvelders die moeilijk te verdedigen waren.

De eerste 10 minuten van de wedstrijd begon S.V. Honselersdijk slecht aan de wedstrijd. Onder druk van de tegenstander werd de bal een aantal keren ingeleverd, en had Te Werve 2 grote kansen om de score te openen. Opbouwend moet er nog veel gesleuteld worden aan Dijkse kant. Te veel wordt de bal naar achteren gespeeld, en wordt besloten met een harde trap naar voren van keeper Tom van Schie. Er zijn weinig mensen die de bal opeisen en het spel verdelen. Het laatste kwartier van de 1e helft kreeg S.V. Honselersdijk meer grip op het spel. In de 30e minuut was het aan de linkerkant een overtreding op Nick. De vrije trap van Branco werd na een paar missers in het strafschopgebied, genadeloos in het doel geschoten door Pawel. Lang was er niet te genieten want een minuut later was de stand al weer gelijk. Het spel ging snel heen en weer, en aan beide kanten waren er kansen. In de 32e minuut een knappe diepte pass van Tim waar Rico op af ging, maar de keeper van Te Werve was er net iets eerder bij.

Tweede helft
De 2e helft begon goed voor S.V. Honselersdijk. Druk op het doel leverde een paar kansjes op. Maar toch viel een doelpunt in de 55e minuut aan de andere kant. Een bal over de Dijkse verdediging, was de spits van Te Werve net iets eerder dan keeper Tom van Schie. Tom werd uitgespeeld en de stand was 2-1. Hierna kreeg S.V. Honselersdijk riante mogelijkheden om te scoren. In de 61e minuut liep Nick zijn tegenstander er uit. Alleen voor de keeper legde hij de bal breed af aan Branco (foto 2) maar die wist deze mooie gelegenheid niet af te maken. Hierna drukte scheidsrechter Ferreira een stempel op de wedstrijd. Voor het kleinste vergrijp werd gelijk de gele kaart getrokken voor S.V. Honselersdijk, terwijl de tegenstander voor identieke vergrijpen met een praatje eraf kwam. In de 26e minuut een diepte bal waar Pawel op af ging. De uit zijn doel komende keeper van Te Werve beroerde de bal met zijn hand buiten het strafschopgebied, en ontnam Pawel een scoringskans. De jonge scheidsrechter wist schijnbaar niet hoe hij met de situatie om moest gaan, en liet gewoon doorspelen, waar eigenlijk de keeper een rode kaart voor had moeten krijgen. Een offensief van de dijkenaren leverde niets meer op zodat in de stand geen verandering meer kwam en S.V. Honselersdijk de laatste bekerwedstrijd verloor met 2-1. Het gaat dus ook niet verder in de beker.

A.s zaterdag de 1e competitiewedstrijd uit tegen Berkel.

Opstelling:
Tom van Schie, Tom Lobert (geel, -75, Brian de Brabander), Marcel Bruggeling, Michel van Giessen (geel), Rutger Opperman (-45 Loek Grootscholten), Rico Kok, Tim van der Meer (-65, Devin van Dijk (geel)), Leon de Brabander, Branco Kok (geel), Pawel Rubin (geel), Nick Peeters

Van Dijk Brouwer Installatietechniek