S.V. Honselersdijk met moeite langs WIK
donderdag 28 augustus 2014

De tweede bekerwedstrijd kwam het Haagse WIK uit het Zuiderpark op bezoek. Het elftal is afgelopen seizoen gepromoveerd naar de 3e klasse zondag. De Hagenaars verloren hun eerste bekerwedstrijd tegen Te Werve met 2-1.

Eerste helft
Het elftal van Piet Boon begint steeds meer gestalte te krijgen, nu alle vakantiegangers weer bijna terug zijn. Dit moet ook, want a.s. zaterdag is de laatste test .Volgende week begint de competitie.

S.V. Honselersdijk had deze avond een zware dobber aan WIK. Het fysiek sterke WIK maakte het S.V. Honselersdijk erg lastig. Te veel werd het duel aangegaan, waar het spel te verdelen, meer op zijn plaats was. De 1e kans was voor WIK maar Tom Lobert wist de bal op tijd weg te koppen uit de doelmond. In de 15e minuut was het slecht uitverdedigen van WIK. Loek zat er goed tussen en gaf Leon een ideale mogelijkheid, maar de keeper van WIK kon nog net de bal weg tikken (foto 1). Naar mate de wedstrijd vorderde gaf WIK meer ruimte weg, waar S.V. Honselersdijk dankbaar gebruik van maakte. Het kreeg kansen maar schoten van Pawel en Loek hadden beter lot verdiend. Leuk kijkspel was het deze avond niet. De vele blessures van onze tegenstander waren daar debet aan. Einde 1e helft toch nog een opleving. Ralph werd randje strafschopgebied goed aangespeeld. Na een paar mooie bewegingen werd zijn schot net geblokkeerd, de rebound was voor Leon maar zijn schot belandde net naast. Net voor de rust kwam S.V. Honselersdijk toch los. Een lange pass van achteruit van Ralph, werd door Frank goed onder controle gebracht. Uit de draai wist hij de 1-0 te scoren.

Tweede helft
De 2e helft was er een om gauw te vergeten. WIK speelde al gauw met 10 man, nadat Ralph werd nagetrapt. De wedstrijd leek meer op een ijshockey wedstrijd, waarbij onze tegenstander flink wat body checks uitdeelde. Scheidsrechter Visser had zijn handen vol, om alles in de gaten te houden. Zonder al teveel kleerscheuren bereikte de S.V. Honselersdijk zijn 2e overwinning in de Beker.

A.s zaterdag de 3e bekerwedstrijd op bezoek bij een hele oude bekende: te Werve.

Opstelling
Tom van Schie, Tom Lobert (geel), Marcel Bruggeling (A), Michel van Giessen (-45 Rico Kok), Tim van der Meer, Ralph Heskes, Leon de Brabander, Loek Grootscholten (-65 Nick Peeters), Branco Kok, Pawel Rubin, Frank Vellekoop (-45 Nando Kok)

Door: Jan de Brabander

Zoomin'