2e dag Nover Logistics Toernooi
zondag 17 augustus 2014

De 2e en afsluitende dag van het Nover Logistics Toernooi was het 1e en 2e team van S.V. Honselersdijk gekoppeld aan LYRA en die van Quintus gekoppeld aan Naaldwijk. Na de eerste dag had vv Naaldwijk de beste papieren om het toernooi op zijn naam te schrijven. Met 6 punten stond Naaldwijk boven aan. De 2e dag werd ook weer onder goede weersomstandigheden gevoetbald, en werd het sportpark de Strijphorst door de Westlandse onderonsjes weer gezellig druk bezocht. S.V. Honselersdijk was na de teleurstellende 1e dag, er alles aangelegen om tegen LYRA een goed resultaat neer te zetten.

S.V. Honselersdijk 2 gaf hoofdklasser LYRA 2 goed partij. De eerste kansjes waren voor LYRA maar die werden niet benut.

In de 54e minuut kwam S.V. Honselersdijk zelfs op voorsprong. Maurice Rijploeg werd goed aangespeeld door Robin Westeijn en hij kon alleen op doel af gaan. Met een knap schot werd de uit zijn doel komende LYRA keeper verslagen, 1-0. Lang zag het er naar uit dat de punten binnen waren, maar een slotoffensief van LYRA bracht nog verandering in de stand. Een minuut voor tijd een mooie aanval van LYRA waaruit ze de gelijkmaker scoorden, 1-1

S.V. Honselersdijk 1 kon het gaan opnemen tegen LYRA 1. De eerste 3 oefenwedstrijden gingen voor S.V. Honselersdijk verloren, door onnodige foutjes. Ook tegen LYRA zag het verdedigend bepaald niet vlekkeloos uit. Foutjes bepaalden nu ook weer de negatieve uitslag deze middag. Maar je kon wel zien dat LYRA al wat verder was. Ze vonden elkaar beter en waren veel feller in de duels. Het gaf S.V. Honselersdijk ook weinig kans om uit te verdedigen. Het zette S.V. Honselersdijk gelijk vast, waardoor balverlies en foutieve passes aan Dijkse kant leidden tot kansen voor LYRA.

Na een klein half uur spelen was de achterstand al 3 doelpunten. In de 27e minuut kon de thuisploeg wat terug doen. De snelle Nick Peeters was de verdediging van LYRA te snel af, met een bekeken lob wist hij prachtig de 3-1 te scoren (foto 4). Maar voor de rest kon S.V. Honselersdijk weinig uitrichten en mocht het zelfs blij zijn dat het met de rust nog 3-1 was.

De 2e helft was nog geen minuut oud en S.V. Honselersdijk was terug in de wedstrijd. Joost Zandvliet speelde Nick Peeters goed aan in de diepte, hij scoorde onhoudbaar de 2-3. Dit was jammer genoeg maar een tijdelijke opleving. De Dijk was niet bij machte het LYRA nog moeilijk te maken. De slag op het middenveld kon niet gewonnen worden waardoor de ploeg naar achteren moest. Het kon hoogstens gevaarlijk worden op links via de snelle Nick Peeters. De balsnelheid en het tempo bij de Lierenaren lag hoger, en kon daardoor gemakkelijk uitlopen naar een 5-2 eindstand.

Na afloop werden de prijzen uitgereikt, bij afwezigheid van voorzitter Eric Sosef, door erevoorzitter Jaap Koole. Jaap bedankte de deelnemende verenigingen voor hun deelname en sportieve inzet. Ook de sponsor Nover Logistics, in aanwezigheid van Rogier Nolten en Danny Overgaag, werden bedankt voor hun bijdrage aan dit toernooi.

Winnaar van het toernooi werd Naaldwijk met 9 punten met op de 2e plaats LYRA, 3e plaats Quintus en laatste S.V. Honselersdijk.

Opstelling:
Tom van Schie, Tom Lobert (-60 Youri van de Borg), Marcel Bruggeling (A), Marcel Duijvesteijn, Youri van de Borg (-45 , Rutger Opperman), Loek Grootscholten (-45 Joost Zandvliet), Frank Vellekoop, Robbie Brabander, Nick van Rhee, Marco Pronk, Nick Peeters

Alle uitslagen:
S.V. Honselersdijk 1 – vv Naaldwijk 1 2-3