‘De Week van de Jeugd!’ bij S.V. Honselersdijk
vrijdag 18 april 2014

Komende week is gebombardeerd tot De Week van de Jeugd. Op woensdag 23 tussen 17:00 en 19:30 en op donderdag 24 april tussen 18:00 en 19:30 uur zullen alle spelers en trainers van het eerste en tweede elftal voor alle jeugdteams in de leeftijdscategorieën F tot met C een training gaan verzorgen.

Hoofdtrainer Piet Boon: “Voor de F7 tot en met de C1 hebben we op eigen initiatief ‘De Week van de Jeugd!’ uitgeroepen, want ook bij S.V. Honselersdijk heeft de jeugd uiteraard de toekomst. Met dit initiatief willen we graag een positief steentje bijdragen aan de ontwikkeling van al onze jeugdspelers.” Binnen de club is het initiatief heel goed ontvangen. Boon: “Het is denk ik niet alleen een goed maar ook een leuk initiatief. Zeker omdat niet alleen de eerste teams uit iedere leeftijdscategorie getraind worden, maar ook bijvoorbeeld de E4, de D3 en de F6.

De trainer van het tweede elftal Frank van Zijl en ik stellen op papier een complete training samen, waarin we de meest belangrijke voetbalzaken aan zullen stippen. De selectievoetballers nemen de oefeningen ter hand en gaan ermee aan de slag. Frank en ik coördineren een en ander op het veld.”

Boon hoopt dat ‘De Week van de Jeugd!’ niet eenmalig is. “We gaan er echt wat leuks en goeds van maken en hopen dit per seizoen minimaal één keer te kunnen herhalen. Het is ook een gebaar naar onze eigen jeugd om ze te bedanken voor de wekelijkse positieve support die we van ze krijgen. We waarderen de jeugd zeer en willen dat ook laten blijken met iets waar we goed in zijn: voetballen. De selectiespelers zitten tenslotte niet voor niks in het eerste en tweede elftal van hun club.”

Van Dijk Brouwer Installatietechniek