Legendarische overwinning S.V. Honselersdijk
zondag 2 februari 2014

De S.V. Honselersdijk behaalde vandaag tegen Zuiderpark uit Rotterdam, de grootste score in zijn bijna 50 jarig bestaan. De 18-0 was niet eens geflatteerd, maar had nog hoger kunnen zijn. De uitslag geeft al aan dat het een ongelijke strijd was. De Zuiderparkers konden ter nauwer nood een elftal op de been brengen en kwamen dan ook zonder reserves richting het Westland.

Eerste helft
Maar het moet gezegd worden, ondanks dat de ploeg er alles aan deed om de score zo klein mogelijk te houden, was de sportiviteit hoog in deze wedstrijd.

Scheidsrechter Switser hoefde in deze wedstrijd maar één keer op te treden en dat was aan het einde van de 1e helft. De laatste man van Zuiderpark kreeg toen 2 keer geel voorgeschoteld wegens praten en kon dus vervroegd naar de kleedkamer. De rest van de wedstrijd kon, bij wijze van spreken zonder scheidsrechter gespeeld worden. Maar goed dat hij er toch bij was, alleen al om de score bij te houden. De score liep rap op. De rekenaars in ons midden, kwamen gemiddeld op 1 doelpunt per 5 minuten uit.

Door de regenval van afgelopen nacht, werd er uitgeweken naar het kunstgrasveld. Dit betekend tegen het zwakkere Zuiderpark geen nadeel. De bal kon nu met een hoog tempo lekker rond gespeeld worden. Hier hamerde trainer Piet Boon telkens op. Niet te veel individuele acties, maar de jongens van Zuiderpark van het kastje naar de muur sturen en dan toeslaan. En dat gebeurde veelal dan ook. Spannend werd de wedstrijd dan ook niet, maar de jacht naar doelpunten was wel interessant om te zien. Het hele elftal was bezig om de score zo hoog mogelijk te maken en iedereen kreeg zijn kans. Keeper Tom van Schie had een makkie deze middag en moest alleen 5 minuten voor tijd nog even naar de grond om een tegen score te vermijden. Nog wel een paar feiten deze wedstrijd. Morad was de man met de meeste assists en Kenan scoorde 5x op rij in amper één kwartier. Volgens mij ook een unieke gebeurtenis.

Hier komen de doelpuntenmakers dan op een rij:

4e minuut Ralph (foto 1)
6e minuut Jeroen (foto 2)
12e minuut Nick
16e minuut Leon (foto 3)
30e minuut Jeroen
39e minuut Ralph
44e minuut Ralph (foto 4)

50e minuut Nando (foto 5)
53e minuut Morad
55e minuut Leon
57e minuut Jeroen
59e minuut Leon
63e minuut Kenan
72e minuut Kenan (foto 6)
74e minuut Kenan
76e minuut Kenan
79e minuut Kenan
87e minuut Jeroen

A.s zaterdag uit tegen het CION. Het is te hopen dat de weergoden goed gezind zijn zodat we daar op de CIONDROOM, de 2e periodetitel kunnen binnen halen.

Opstelling: Tom van Schie; Pawel Rubin (-45, Nando Kok), Rico Kok, Tom Lobert (-80, Marcel Bruggeling), Tim van der Meer; Ralph Heskes, Leon de Brabander (A), Loek Grootscholten (-75, Kenan Muminovic), Jeroen Vogels, Nick van Rhee, Morad Naimi

Sosef & v/d Knaap