Nieuwjaarstoespraak van de voorzitter
vrijdag 10 januari 2014

Gisterenavond op de nieuwjaarsreceptie gaf onze voorzitter Erik Sosef traditiegetrouw de nieuwjaarstoespraak aan de aanwezigen. Hieronder de integrale tekst van onze voorzitter voor iedereen die er niet bij aanwezig kon zijn, of voor wie er wel was en het nog eens wil nalezen:

Nieuwjaarstoespraak:
Ik wil iedereen, namens het bestuur en de business club, van harte welkom heten op de nieuwjaarsreceptie van 2014.

Wij zijn vereerd en dat jullie de moeite hebben genomen om hier, met elkaar, de beste wensen over te brengen voor 2014. Een bijzonder jaar voor onze vereniging want op 6 mei 2014 bestaat onze vereniging 50 jaar! Wij willen ons lustrum vieren met alle leden en betrokkenen van onze vereniging. Maar hierover later meer.

Zo kort na de jaarwisseling is er een periode van bezinning en een moment waarin we terugdenken aan het jaar dat we achter ons laten.
2013 heeft mooie momenten gekend, maar ook teleurstellingen. Ik zal een korte opsomming geven:

Als vereniging hebben we sportief gezien wederom een goed seizoen achter de rug. Het eerste elftal heeft lange tijd meegedaan om het kampioenschap waardoor de sfeer in en rond het veld meer dan goed was. Helaas werd de inzet en het verzorgde voetbal niet beloond met promotie naar de tweede klasse.

Ons tweede elftal heeft hun doel wel bereikt! Na een lang seizoen en vele wedstrijden in de nacompetitie mochten de mannen de bloemen in ontvangst nemen en spelen zij dit seizoen een klasse hoger. Dat is belangrijk om in de breedte nog sterker te worden. Momenteel staan zij op een mooie vierde plek en wordt er stiekem gehoopt op een periodetitel.

Het derde elftal heeft lange tijd gestreden om het kampioenschap. Helaas moesten zij op het laatste moment afhaken voor de titel. Voor de selectie is dit een belangrijk elftal. Dit elftal kan A-junioren opleiden om vervolgens de stap te laten maken naar het tweede of het eerste elftal.

De jeugdopleiding staat inmiddels als een huis. De A1 is kampioen geworden en speelt dit jaar een klasse hoger.
De hoogste jeugdelftallen spelen een acceptabel niveau en de lagere elftallen stralen het plezier uit wat bij een potje voetbal hoort. Daar ligt de taak voor de T.C en het bestuur! En daar gaan we in 2014 weer keihard aan werken.

Wat het allerbelangrijkste is, is dat iedereen plezier beleeft aan het voetbal. Plezier bereik je door iedere voetballer op het juiste niveau te laten voetballen. Ben je als team te hoog ingedeeld verlies je iedere wedstrijd en beleef je weinig plezier in het voetbal. Andersom geldt dit ook! Als je te laag bent ingedeeld dan win je iedere wedstrijd maar daar haal je weinig voldoening uit. Het is dus de kunst op iedereen op het juiste niveau in te delen. Iedere voetballer te laten voetballen op het niveau wat aansluit bij zijn talent! Zo dragen wij bij aan het plezier in het voetbal, dat geldt voor de voetballers in de hogere en lagere elftallen.
Want als er plezier in het voetbal is, dan komen de resultaten vanzelf.

Dit jaar hebben we het jaar financieel met een positief resultaat afgesloten. Na een aantal jaren van negatieve resultaten zijn wij hier erg blij mee. Ook zijn wij blij dat we naast diverse verenigingen ook de evenementen zoals het nieuwjaarsfeest, oranjefeest en de spinningmarathon gebruik willen maken van onze Sosefhal. Belangrijk voor de huurinkomsten maar tevens is dit een geweldige PR voor het dorp Honselersdijk. Minpunt is dat onze hal vaak niet tot onze beschikking is! Maar met de kunstgrasvelden kunnen onze leden genoeg voetballen.

Binnen ons bestuur zijn Roel en Barry gestopt met hun bestuursfuncties. Veel respect voor wat zij voor de vereniging hebben gedaan. Gelukkig zijn de functies weer ingevuld door twee dames. Wendy en Kim zijn inmiddels ingewerkt en doen het prima! De sfeer binnen het bestuur is goed. Wij hebben veel voor elkaar over en hebben respect voor elkaars mening. Het blijft een genot om met elkaar S.V. Honselersdijk naar een hoger niveau te brengen.

Onze vrijwilligers zijn het kostbaarste bezit zijn van S.V. Honselersdijk.
Veel respect die meewerken aan ONS Honselersdijk.
De mensen die het allemaal mogelijk maken: Het kerstrad, sinterklaasfeest, ouder-kind voetbal, klussendag, scheidsrechters, toernooicommissie, het onderhoud van ons park, de barbezetting……iedereen die zijn steentje bijdraagt groot of klein!

Voor 2014 hoop ik dat we wederom blijven strijden voor het kampioenschap. De vereniging doet er alles aan om dit te verwezenlijken.

De selectie en de begeleiding zijn afgelopen week in Benidorm geweest om zich voor te bereiden op de 2e seizoenshelft. Ik had de eer om met hen mee te reizen. Ik heb de mannen bezig gezien en in vele opzichten zijn zij sterker terug gekomen. Tijdens één van de trainingen kreeg ik kippenvel toen de meegereisde supporters ons kwam aanmoedigen. Ook dat is de kracht van S.V. Honselersdijk. Ik heb er het volste vertrouwen in een succesvolle tweede seizoenshelft!

Rest mij verder om het glas te heffen op een prachtig historisch jubileumjaar en voor iedereen het allerbeste te wensen voor 2014!

Geef ik nu het woord aan Rick Post van de jubileumcommissie. Deze gaat het een en ander vertellen over het komende jubileumjaar.

Prins Group