Prima 1e helft S.V. Honselersdijk
maandag 16 september 2013

Door een prima 1e helft wist S.V. Honselersdijk een stevige basis te leggen voor de overwinning. Het team van trainer Piet Boon draaide als vanouds. Het was jammer dat de ploeg de 2e helft geen vervolg kon geven.

Eerste helft
S.V. Honselersdijk zonder de geblesseerde Azzedine, die vandaag trouwde in Kamerik, waarvoor ook een aantal van de selectie uitgenodigd waren na de wedstrijd.

De tegenstander vandaag was Transvalia ZW uit Rotterdam, een volstrekt onbekende tegenstander. Naar mijn idee hebben we daar nog nooit tegen gespeeld. Wat konden we van deze tegenstander verwachten ? Verleden week verloren ze van GDA dus die hadden ook nog wat recht te zetten, net als S.V. Honselersdijk.

Binnen een kwartier was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Het, met 2 aanvallers spelende Transvalia had geen grip op de sterk spelende dijkse formatie. De bal werd in een hoog tempo rondgespeeld en daarmee werd regelmatig de verdediging uitgespeeld. Het duurde ook niet lang voor de openingstreffer op het scorebord stond. Na een mooie aanval werd Roy aangespeeld en zijn voorzet ging over en alles heen waar Tim op rechts vrij stond. Alleen voor de keeper was het raak en stond de Dijk na 8 minuten met 1-0 voor. Nog geen minuut later een onderschepping van Ralph na slecht uitverdedigen van Transvalia door het midden. Ralph kon alleen op de keeper af gaan en scoorde beheerst de 2-0 (foto 2). Het tot dan toe ongevaarlijke Transvalia mocht in de 12e minuut 2 corners op rij nemen, waarbij uit de 2e corner raak werd gekopt, 1-2. Maar het moment van de wedstrijd was de 17e minuut. Het was Morad die met een lobje zijn directe 2 verdedigers te snel af was en alleen op de keeper af ging. Bij het uit spelen van de keeper in het strafschopgebied, haalde de keeper van Transvalia Morad onderuit (foto 3) en hij kon het veld verlaten met een rode kaart. S.V. Honselersdijk kreeg een penalty te nemen.
Een veldspeler van Transvalia nam plaats in het doel. Morad nam zelf de penalty en verzilverde deze en dus een comfortabele 3-1 voorsprong.

Hierna ging het van een leien dakje en bouwde de thuisploeg een comfortabele voorsprong op. In de 28e minuut was het een hakballetje van Roy, waar Ralph attent de bal oppakte en door kon lopen tot in het strafschopgebied. Met een mooi stiffie verschalkte hij de interim doelman van Transvalia, 4-1. Een paar minuten later een pass van Loek op Roy en dat betekende de 5-1. In de 39e minuut een goed opkomen van Rico. Zijn voorzet bereikte het hoofd van Ralph en hij kopte zijn 3e treffer (foto 4) binnen, dus een hattrick. Met een 6-1 voorsprong kon S.V. Honselersdijk lekker gaan rusten.

Tweede helft
In de rust waren er al supporters die zeiden dat de uitslag wel met dubbele cijfers gewonnen kon worden, maar dat liep heel anders. Transvalia kwam heel anders uit de startblokken. Heel gedurfd stoorde de ploeg al vroeg de opbouw van S.V. Honselersdijk. Achterin werd fel verdedigd waar de Dijk nogal wat moeite mee had. In de 52e minuut een steek pass van Morad op de opkomende Ralph. Een aantal dijkse spelers stonden wel buitenspel maar Ralph zeker niet. De goed leidende scheidsrechter Wigleven floot onterecht voor buitenspel. Even leek het er op dat scheidsrechter Wigleven geblesseerd dreigde te raken maar kon gelukkig even later verder fluiten. Het moet gezegd worden dat Transvalia bleef knokken ondanks dat ze met 10 man stonden. In de 56e minuut scoorde ze dan ook zowaar nog tegen, 6-2.

Wat S.V. Honselersdijk ook probeerde, het lukte niet meer in de 2e helft. De combinaties liepen niet meer en het tempo lag lager dan de 1e helft. Gemakzucht en veel balverlies sloop binnen de ploeg en van een wedstrijd was geen sprake meer. Vlak voor tijd toch een kleine opleving. Uit een corner van Ralph wist Tom met een mooie kopbal de 7-2 te scoren. Na precies 90 minuten floot de scheidsrechter af en konden we de eerste punten noteren.

As zaterdag speelt S.V. Honselersdijk uit tegen SC Zuiderpark. SC Zuiderpark komt uit Rotterdam en promoveerde vorig seizoen naar de 3e klasse via de nacompetitie. In de eindstand werden de Rotterdammers slechts 5e. De nacompetitie wonnen ze oa van Maasdijk.

Opstelling
Martijn van der Hoek, Rico Kok, Tom Lobert, Marcel Bruggeling, Leon de Brabander (A), Ralph Heskes, Loek Grootscholten, Tim van der Meer (-65 Kenan Muminovic), Jeroen Vogels, Morad Naimi, Roy Steekelenburg

Door: Jan de Brabander

Sosef & v/d Knaap