Vanaf de bijvelden: Een zonnige zaterdag met koude wind op De Strijphorst
dinsdag 23 april 2013

Zaterdag 20 april werd er weer veel uit en thuis gevoetbald door S.V. Honselersdijk. Eén van onze huisfotografen deed zomaar een greep in het wedstrijdaanbod.

Door een 8-2 overwinning op Lyra E2 werd E2 kampioen. Stef Voskuil (4) en Safouane Boufoul (3) scoorden de doelpunten. En er werd één eigen doelpunt gescoord. “Nu Feyenoord en het eerste elftal nog”, zei trainer-coach Moek van der Meer. En dat bedoelde hij nog serieus ook. Zonder de anderen tekort te doen prees Van der Meer zijn keeper Quinten van der Helm. “Vandaag speelden we niet goed, maar hield Quinten ons op de been. We hebben gelukkig ook veel individuele kwaliteiten in huis.”Het kampioenschap werd met kinderchampagne, die maar niet wilde ontkurken, en koningsmaskers gevierd.

D1 verloor van S.V. Den Hoorn D1. Het werd 0-4, maar inzet en strijd, zoals Lars van Wingerden op de foto laat zien, waren volop aanwezig. Met de overwinning namen de bezoekers revanche op de Westlandse Kampioen en een voorsprong op het kampioenschap in de 1e klasse 02 Promotie, dat Den Hoorn volledig in eigen hand heeft, als het de laatste 4 wedstrijden de 6 punten voorsprong op D1 weet te behouden. Dinsdagavond 12 mei om 19:00 uur kan D1 revanche nemen, want dan staat de laatste competitiewedstrijd op Sportpark Hodenpijl in Den Hoorn op het programma.

F5 won met 2-0 van FC ’s Gravenzande F8 door doelpunten van Joey Conijn en Karol Stalonczyk.

F3 won met 8-1 van Sportclub Monster F4. Dion van Adrichem, die met een foto van zijn verbeten gezicht de posters van de onlangs gehouden en zeer succesvolle Open Dagen sierde, was zoals altijd weer lekker op dreef.

Condubouw