Wedstrijdverslag: Knap herstel S.V. Honselersdijk bij CION
dinsdag 2 april 2013

S.V. Honselersdijk herstelde zich knap na de onnodige nederlaag 2 dagen geleden tegen Victoria’04. De teleurstelling was groot omdat de concurrenten wel de punten pakten. Trainer Piet Boon lastte daarom voor de wedstrijd tegen CION een sportmaaltijd in bij Cafe bij het Hof om de koppies weer de goede richting in te zetten.

Eerste helft
De eerste helft was nog geen 2 minuten oud en de eerste grote kans diende zich al aan. Bij een klutsbal tussen de uitlopende keeper en de laatste man van CION belandde de bal bij Said. Deze zag op links Azzedine vrij staan en voor een leeg doel schoot hij hoog over. Een paar minuten later was het uit een corner weer Azzedine die maar rakelings naast kopte.

Een ding was dus zeker. S.V.Honselersdijk wilde de teleurstelling van een paar dagen geleden snel wegpoetsen. Maar benutten van de kansen blijft een groot probleem. Ondanks de felle tegenstand van CION wist de Dijk de bal goed rond te spelen. Maar op het drukke middenveld was het toch oppassen geblazen. CION loerde op de counter en vooral bij balverlies van Dijkse kant kwamen ze er razend snel uit. In de 12e minuut was dat ook het geval. CION veroverde de bal op het middenveld en zag de ruimte op rechts. De uithaal van de rechter spits ging gelukkig via het been van Loek net naast de paal. Maar onze achterhoede had de zaakjes goed onder controle. Alle uitvallen werden in de kiem gesmoord. Halverwege de 1e helft een knappe aanval. Leon werd goed aangespeeld en gaf een steek pass dwars door de verdediging van CION op Azzedine die recht op het doel af ging, maar te lang wachtte met de bal zodat een mooie kans voorbij ging.

Het laatste kwartier van de 1e helft liep wat moeizamer bij de Dijk. Veel balverlies leidde er toe dat CION wat meer in zijn spel kwam. Net voor rust leek CION te scoren maar volgens de goed leidende scheidsrechter Berg en onze grensrechter Cees was de bal niet over de doellijn geweest.

Tweede helft

De tweede helft was nog geen 4 minuten oud en de keeper van CION had al 3 knappe reddingen verricht. In de 5e minuut had hij het dan toch voor het nakijken. Uit een corner van Leon was het Ralph die raak kopte, 0-1. Een minuut later stond CION met een man minder op het veld na een forse overtreding op Roel. Dit gaf meer ruimte voor de Dijkse spelers en dat werd in de loop van de wedstrijd goed benut. Was het eerst Azzedine die op de lat knalde, maar in de 14e minuut was het dan weer raak. Joost werd goed aangespeeld en omspeelde zijn tegenstander in het strafschopgebied. Zijn uithaal werd half gekeerd door de keeper maar de bal rolde alsnog over de doellijn, 0-2. Hierna werden de nodige wissels gepleegd door trainer Piet Boon omdat er een aantal licht geblesseerd rond liepen. Vlak voor tijd wist invaller Nick nog de 0-3 te scoren.

Een terechte overwinning die nog meer smaak kreeg toen bekend werd dat MVV’27 gelijk speelde tegen KMD.

Stand aan kop is nu, met allemaal nog 5 wedstrijden te gaan:
MVV’27 46 punten, doelgemiddelde +21
Die Haghe 44 punten, doelgemiddelde +37
Honselersdijk 44 punten, doelgemiddelde +22

Opstelling

Martijn van der Hoek, Ralph Heskes (geel), Marcel Bruggeling, Tom Lobert (-88, Rino Vijverberg), Roel van Meurs, Said Aouladsaid, Leon de Brabander (A) (-75, Rutger Opperman), Loek Grootscholten (geel), Joost Zandvliet, Mike Mast (-65, Nick Peeters), Azzedine El Khalifi

Zoomin'