Wedstrijdverslag: S.V.Honselersdijk sluipt naar boven
zondag 28 oktober 2012

Na 2 overwinningen op rij en verlies van koploper MVV’27, is de kloof kleiner geworden met de bovenste ploegen. De wedstrijd ging stroef van start en brandde pas een kwartier voor tijd los na een toegekende strafschop voor S.V.Honselersdijk. Hierna werd een speler van Houtwijk weggestuurd met rood en door de consternatie, lastte scheidsrechter een “time out” in. Houtwijk was daarna duidelijk aangeslagen en kreeg binnen 5 minuten nog 3 doelpunten om z’n oren.

Eerste helft

De dag begon met slecht weer maar tijdens de wedstrijd konden de toeschouwers genieten van een heus herfstzonnetje. Veel te genieten was er niet tijdens de eerste helft van de wedstrijd. De doelpunten bleven weer uit.

Trainer Piet Boon begon verrassend met linksbenige Jeroen als rechterspits maar niet zo zeer om er over heen te gaan maar meer om met zijn pass onze voorwaartsen te bedienen. Hierdoor kon dan ook Roy vanuit de rechtsback positie de eerste helft een aantal keren gevaarlijk op rechts op komen. De eerste 20 minuten deden de ploegen niets voor elkaar onder. Zowel de Dijk als Houtwijk hadden kansen op een doelpunt maar die werden niet benut. In de 7e minuut was het Marcel die al glijdend de bal voor de voeten van de spits van Houtwijk tot corner verwerkte. De genomen corner leek over iedereen heen te gaan maar toch kon een Houtwijker zijn schoen eronder zetten maar de bal belandde gelukkig voor de Dijk in het zijnet. Vijf minuten later was het dan bijna raak voor de Dijk. Een uitbal van Roy werd door Rico doorgekopt naar Azzedine. Deze draaide goed weg van zijn tegenstander en haalde uit met zijn linker. De bal stuitte buiten bereik van de houtwijkse keeper op de onderkant van de lat het veld weer in. Een paar minuten later was aan de andere kant zo’n zelfde situatie. Uit een afgeslagen corner, knalde een Houtwijker van dichtbij op de lat. De aanval werd gelijk weer overgenomen door S.V.Honselersdijk. De geboden ruimte door de Houtwijkers werd goed benut en goed uitgespeeld. Echter het laatste tikje Van Morad werd knap gestopt door de Houtwijkse goalie die trouwens heel goed stond te keepen in het verdere verloop van de wedstrijd.

De laatste 25 minuten waren volledig voor de thuisploeg. De Dijk nam het initiatief en zette Houtwijk stevig vast op eigen helft. In de 20e minuut een mooie aanval van de Dijk. Said stuurde Roy op rechts weg richting Houtwijkse doel. Zijn schot werd knap gepakt door de Houtwijkse doelman. S.V.Honselersdijk bleef drukken om de voorsprong voor de rust te bemachtigen. Houtwijk kwam er niet meer uit. De ruimte kregen ze niet meer en hanteerde alleen de lange bal op de handige rechterspits die geen ruimte kreeg van Roel. Het laatste kwartier waren een aantal zuivere scoringsmogelijkheden voor de Dijk maar de keeper van Houtwijk wist van geen wijken. De mooiste kans was voor Morad. Hij omspeelde een aantal tegenstanders en de bal leek in de verste hoek te gaan, je hoorde al het gejuich van de toeschouwers echter de bal ging net naast. De laatste minuut van de 1e helft toch zowaar een mogelijkheid van Houtwijk maar de redding van Martijn voorkwam een onterechte achterstand.

Tweede helft

De tweede helft begon waar het de eerste helft gebleven was en dat was opzoek gaan naar de openingstreffer voor de dijk. In de 52e minuut was het Azzedine die zich ontdeed van een aantal tegenstanders en alleen op de keeper af ging. Het was weer de keeper van Houtwijk die goed gestrekt naar de hoek ging en een doelpunt wist te voorkomen. Ook Leon was er dichtbij na een mooie pass van Said maar voor de keeper kon hij net niet meer bij de bal.

Zo leek de wedstrijd toch naar een gelijkspel te gaan en moest de Dijk nog oppassen voor de tegenaanvallen. Een vrije trap van Houtwijk werd halverwege de 2e helft knap gestopt door Martijn. De tijd begon te dringen. Een schot van Ralph vanuit de 2e lijn werd tot corner verwerkt. Hierna begon de wedstrijd onvriendelijk te worden en werd Leon toen hij een corner wilde nemen in zijn gezicht gespuugd wat niet gezien werd door de scheidsrechter. De scherp genomen corner werd net weer tot corner verwerkt. Deze werd aan de andere kant genomen door Ralph en werd in het strafschopgebied beroerd door een hand van een Houtwijker. De scheidsrechter kon niets anders doen dan aan de dijk een penalty te geven. Morad klaarde dit klusje en S.V.Honselersdijk stond terecht met 1-0 voor. Hierna liepen de gemoederen hoog op bij onze tegenstander en moest een speler van Houtwijk met 2 maal geel en nog een keer met rood vertrekken. De scheidsrechter lastte even een afkoelingsperiode in om de gemoederen te bedaren. Uit voorzorg werden Leon en Azzedine naar de kant gehaald omdat beiden ook geel hadden gekregen. Na 5 minuten kon de wedstrijd weer hervat worden en was het gezien met de tegenstander. Binnen 5 minuten stonden we op een 4-0 voorsprong door doelpunten van Morad en 2 keer Jeroen.

Na afloop blije gezichten en bedankte de spelers de trouwe aanhang in de tribune. Komende zaterdag uit tegen Quick Steps en kijken of we de stijgende vorm vast kunnen houden.

Opstelling

Martijn van de Hoek, Roel van Meurs, Rico Kok, Marcel Bruggeling, Roy van den Berg (-80, Frank Vellekoop), Said Ouladsaid, Leon de Brabander (geel, -75, Loek Grootscholten), Jeroen Vogels, Ralph Heskes, Morad Naimi(A), Azzedine El Khalifi (geel, -75, Mike Mast)

Zoomin'