Telako toernooi in Westlandsche Courant
vrijdag 12 augustus 2005

Het verslag van Paul Klop: 'Honselersdijk opende het eigen Telako-toernooi met een 0-0 gelijkspel tegen DUNO en verloor de strafschoppenreeks, die na elke wedstrijd verplicht is, ongeacht de uitslag. Op het kunstgrasveld won Naaldwijk overtuigend met 7-2 van DSVP en was ook de sterkste vanaf elf meter. Het Telako-toernooi had voor de vijfde keer plaats, maar van een lustrumuitvoering was op het veld niets te merken. De organisatie dacht gisteravond met DUNO erin geslaagd te zijn een ploeg te strikken die in staat moest zijn het publiek op een aantrekkelijk wedstrijd te trakteren. De weinige toeschouwers op De Strijphorst zagen echter een draak van een wedstrijd. Het treffen kenmerkte zich slechts in vervelende overtredingen en irritaties. Scheidsrechter Leo Looije ('s-Gravenzande), die een dag eerder het Westlands Elftal tegen de beloften van Feyenoord geroutineerd tot een goed einde bracht, had zijn handen vol.
Voor rust verplichtte de arbiter Honselersdijk-trainer Roy Wasmus tot het wisselen van aanvaller Mike Mast na een onbesuisde actie. Eenzelfde lot onderging Hagenaar Nick Heykoop na rust. Ook Tom Lobert (Honselersdijk) moest een slaande reactie met een vroegtijdige douche bekopen. Tussendoor had DUNO-spits Matthijs van den Bosch zijn ploeg allang op voorsprong moeten brengen, maar hij faalde hopeloos. Ook Tom Gram en de ingevallen Patrick Kester konden na rust het net in vrije positie niet vinden.
Aangezien ook DUNO, ondanks een enorme kans voor Werner Kooyma, niet tot scoren kwam eindigde het oervervelende duel in een doelpuntloos gelijkspel. Uiteindelijk waren de Hagenaars vanaf de stip doeltreffender. Het toernooi moest een serieuze test zijn in de voorbereiding op de competitie, maar gezien de verrichtingen van zowel Honselersdijk als DUNO is er voor beide nog een hoop werk te verrichten alvorens de competitie losbarst.
Op het kunstgrasveld aan de oever van de Strijp bestreden Naaldwijk (za) en DSVP elkaar. Naaldwijk miste gisteravond nogal wat spelers. Trainer Edger Kuntz kon nog niet beschikken over de langdurige geblesseerden Maurits van Dalen en Ard Bergwerff. Ook tobben Bart Olsthoorn, Tim Kardol en Fred Vermeer nog met kwetsuren. Bovendien is aanwinst Hans van Putten (ex-Nunspeet) voorlopig nog met vakantie. Na een 1-1 tussenstand (doelpunt René Lievaart) kwamen de witkielen na rust pas goed los door veel gebruik te maken van de ruimtes aan de flanken. Achtereenvolgens Lievaart met zijn tweede treffer, Michiel van den Berg, Reza de Haan, Armand Robbemond en nieuweling Barry Knipscheer (2) maakten de zevenklapper vol. DSVP kon slecht eenmaal wat terug doen.
Honselersdijk speelt morgen tegen DSVP en Naaldwijk ontmoet DUNO. Als er na afloop meerdere teams gelijk zijn geëindigd is het doelsaldo doorslaggevend. Bij een gelijk doelsaldo telt de strafschoppenreeks mee om een winnaar aan te wijzen. Beide wedstrijden beginnen om 14.00.'

Prins Group