Pijnlijk verlies S.V. Honselersdijk
zondag 21 april 2024

Een onzichtbaar S.V. Honselersdijk was niet opgewassen tegen een prima spelend Valken’68 en verloor terecht met 0-2.
S.V. Honselersdijk is de laatste wedstrijden volledig van slag. Na het gelijke spel tegen FC Skillz, de nederlaag tegen Die Haghe en liep het vandaag in de thuiswedstrijd tegen Valken’68 ook tegen een nederlaag aan. Met nog 4 wedstrijden te spelen zal de ploeg van Pim van der Hoorn alle zeilen bij moeten zetten om niet in de gevaren zone te komen.

De wedstrijd zelf kwam langzaam op gang. Beide ploegen waren zeker in de eerste kwartier zoekende en dus was er nog weinig spektakel voor beide doelen te zien. Valken’68 was wel de ploeg die het meeste aandrong. In de 16e minuut de eerste serieuze aanval van S.V. Honselersdijk. Daan van Elswijk legde de bal af op Niels van Wingerden en met zijn schot had keeper Frank Kardjani de nodige moeite, maar hij wist in 2e instantie de bal te pakken. Valken’68 voerde de druk op en de Dijkse verdediging kreeg het moeilijk. Vooral Samet Arikan was een plaag voor de Dijkenaars. In de 25e minuut brak hij door de dijkse verdediging, haalde vernietigend uit en keeper Quinten van der Helm was kansloos, 0-1. Dit was een fikse opsteker voor Valken’68. S.V. Honselersdijk had vooral moeite met het tempo van de Valkenburgers. De Valkenburgers vonden elkaar steeds makkelijker en S.V. Honselersdijk werd teruggedrongen op eigen helft. De thuisploeg zelf was niet bij machte om een redelijke aanval op te bouwen. Het probeerde wel met onder meer een schot van Djehnairo Holder, maar verder was het voetbal niet best en werd de bal te vaak naar een speler met het verkeerde shirt gespeeld.

Na de rust ging het team van trainer Derk van der Plas verder waar het gebleven was. S.V Honselersdijk werd achteruit gedrukt en de ploeg ging op zoek naar de volgende treffer. In de 52e minuut was het slecht wegwerken van de bal door de Dijkse verdediging. Pepijn van Duivenvoorde pikte de bal graag op en zette de bal voor op Samet Arikan die van dichtbij de 0-2 maakte. S.V. Honselersdijk moest nu risico’s nemen. In de 54e minuut een knappe aanval. Steijn de Bruijn manoeuvreerde zich in knappe schiet positie en haalde hard uit. Keeper Frank Kardjani stopte de bal, maar kreeg de bal niet onder controle. Djehnairo Holder was er als de kippen erbij voor de rebound, maar schoot de bal in een vrijwel leeg doel hard naast. S.V. Honselersdijk moest opzoek naar de aansluitingstreffer, maar kon de bal moeilijk in de ploeg houden. Het spel oogde rommelig bij de Dijkenaars en het mist een centrale middenvelder die de lijntjes uit zet. Laatste kwartier werd Joey Valstar naar het middenveld gedirigeerd om meer overwicht te krijgen. Maar Valken’68 speelde het slim en wachtte geduldig op de kansen die er ook kwamen. In de 73e minuut was het een assist van Jelle van den Oever op Nicky Guijt. Zijn uithaal raakte de onderkant van de lat en de bal sprong het veld weer in. Het vertrouwen zakte weg bij de Honselse ploeg en je zag dat er geen voetbal meer in het spel zat. Zo eindigde de wedstrijd in een teleurstellend verlies.

Komende zaterdag 27 april, Koningsdag, is er geen competitie. Zaterdag 4 mei gaat S.V. Honselersdijk op bezoek bij Wippolder.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Niels van Wingerden, Joey Valstar, Nigel Hendrix, Rik van Schie, Nick van der Kraan, Daan van Elswijk (-65 Brent Gardien), Djehnairo Holder (80 Milan Vijftigschild), Sean van der Stap (-72 Bas van der Voort), Tom van Veen (A), Steijn de Bruijn

Tekst: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst