Duur puntenverlies S.V. Honselersdijk
zondag 7 april 2024

S.V. Honselersdijk verspeelde vlak voor tijd 2 dure punten aan FC SKILLZ (1-1) terwijl het een aantal minuten daarvoor een grote kans had om de voorsprong te vergroten naar 2-0.
Door de wekelijks verrassende uitslagen blijft het zodoende ongekend spannend ,zowel bovenin als onderin, in de 1e klasse C met nog 6 wedstrijden te spelen.

Op een heerlijke zonnige zaterdagmiddag trapte S.V. Honselersdijk af tegen FC Skillz. S.V. Honselersdijk moet het voorlopig zonder de geblesseerde laatste man Vince van Hagen doen.
De uitwedstrijd werd toen in een knappe wedstrijd met 4-0 gewonnen door de mannen van Pim van der Hoorn.

FC Skillz was de ploeg die in het begin het voortouw nam. Met snelle combinaties wisten ze ver door te dringen in de honselse defensie. Maar veel rendement leverde dat niet op. Ook S.V. Honselersdijk kon geen potten breken, zodat er eigenlijk weinig te beleven viel in deze toch wel belangrijke wedstrijd. Over en weer waren wat plaagstootjes voor beide doelen maar echte kansen bleven uit. In de 21e minuut mocht S.V Honselersdijk een vrije trap nemen nadat Tom van Veen onderuit werd gehaald. De vrije trap van Tom bereikte in het strafschopgebied Nigel Hendrix die zijn kopbal zag verdwijnen in de handen van keeper Poya Maleki Seifar. In de 24e minuut was het een sterke actie van Yassin Chentouf die zijn poging via een Dijks been zag stranden. Niet veel later was het weer Yassin Chentouf die de bal scherp terug legde op Atilla Agirman echter zijn uithaal ging hoog over. Na een half uur spelen trok S.v.Honselersdijk zijn registers meer open. In de 30e minuut een lange bal over de breedte van het veld van Djehnairo Holder bereikte Steijn de Bruijn. Na zijn tikje breed op Daan van Elswijk kon Daan uithalen echter zijn schot werd geblokt. Maar de druk op de defensie van FC Sklilz werd opgevoerd. In de 35e minuut een combinatie tussen Steijn de Bruijn en Djehnairo Holder waar laatst genoemde randje strafschopgebied onderuit werd gehaald ,maar scheidsrechter Thomas Groenendijk zag hier geen overtreding in. In de 42e minuut dan toch de openingstreffer. Niels van Wingerden werd goed aangespeeld door Steijn de Bruijn en ging met een knappe actie aan de rechterkant langs zijn tegenstander. Zijn voorzet bereikte vlak voor het doel Lars Ammerlaan die met een subtiel tikje keeper Poya Maleki Seifar het nakijken gaf, 1-0. Nauwelijks ẻẻn minuut later kreeg Lars opnieuw een grote mogelijkheid. Een pass door het midden van Steijn de Bruijn bracht Lars alleen voor keeper Poya Maleki Seifar, maar hij wist keeper Poya Maleki Seifar niet te passeren.

De tweede helft bracht wat meer vuur. Vooral FC Skillz gooide wat fysieke krachten in het spel. In de 47e minuut was het Yassin Chentouf die onderuit werd gehaald door Niels van Wingerden, maar de toegekende vrije trap ging over het doel van Quinten van der Helm. Niet veel later werd Naoufal el Haddioui knap vrijgespeeld en had vrije doorgang. Keeper Quinten van der Helm moest zijn doel uit en met een sliding randje strafschopgebied raakte hij eerst de bal en nam Naoufal el Haddioui mee in zijn val. Scheidsrechter Thomas Groenendijk liet in eerste instantie doorspelen, maar op advies van zijn neutrale grensrechter gaf hij alsnog een penalty. Aanvoerder Samir El Moussaoui ontfermde zich over het buitenkansje, maar zijn inzet werd gekeerd door Quinten van der Helm. S.V. Honselersdijk hield het merendeels bij verdedigen en probeerde via counters gevaarlijk te worden. In de 63e minuut had dit bijna effect. Een corner van Tom van Veen werd doorgekopt door Sean van der Stap op Nigel Hendrix. Nigel kwam goed voor zijn man en zijn kopbal ging via buitkant paal naast het doel. Maar het laatste kwartier was het FC Skillz die echt op zoek ging naar de gelijkmaker. In de 80e minuut zette Yassin Chentouf met fysieke kracht Nick van der Kraan opzij en kreeg zowaar een schietkans, maar keeper Quinten van der Helm redde knap. In de 81e minuut veerde al wat S.V. Honselersdijk was op nadat Tom van Veen via een diepte bal frank en vrij op keeper Poya Maleki Seifar mocht afgaan. Tom probeerde keeper Poya Maleki Seifar uit te spelen, maar werd teveel naar de buiten gedwongen. Hierdoor werd de hoek kleiner en schoot hij de bal in het zijnet. FC Skillz kwam hier goed weg en kwam zelfs in de 86e minuut op gelijke hoogte. Abdel Tufi profiteerde van een foutje in de verdediging en knalde de stand naar 1-1. Zo eindigde de wedstrijd in een domper voor de Dijkse ploeg die uiteindelijk toch wel op 3 punten had gerekend.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Niels van Wingerden (geel), Joey Valstar, Nigel Hendrix, Rik van Schie, Nick van der Kraan, Daan van Elswijk, Lars Ammerlaan (-84 Ricardo van der Zijden), Djehnairo Holder (-44 Sean van der Stap), Tom van Veen (A), Steijn de Bruijn (-77 Kevin Bogaards)

Tekst: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst